Kokevarselet i Tydal er opphevet
Ikke lenger funn av bakterier i vannet.
Det var onsdag kveld Tydal kommune gikk ut med kokevarselet til innbyggerne.
«Det er påvist koliforme bakterier i drikkevannet i området Brekka bygdetun – Aunet – Gresslidammen. Inntil annet blir varslet, bes derfor alle berørte om å koke vannet før det brukes til drikke og matlaging», skrev kommunen på sine nettsider og en en SMS til berørte abonnenter.
De opplyste samtidig at nye vannprøver ville bli tatt i torsdag 25. juni.
Fredag melder kommunen at anbefalingen om å koke vannet ikke er gjeldende lenger.
– Vannet er trygt å drikke, skriver kommunen på sine nettsider.
De skriver at det er tatt omfattende vannprøver, og at de er ferdig analysert.
– De viser ingen tegn til bakterier eller forurensing i vannet nå. Du kan bruke vannet osm normalt.