Nyheter
Ny giv i nye lokaler
KL Regnskap Selbu AS overtok 1. juli både ansatte og kundeportefølje fra Tydal Regnskapslag. Nå har de flyttet inn i nye lokaler i Rådhuset og satser på økt aktivitet i bygda.
1, juli i år startet KL Regnskap Selbu AS opp avdelingen i Tydal. Da overtok de både kunder, oppdrag og ansatte fra Tydal Regnskapslag som nå avvikler driften.
-Tydal Regnskapslag hadde da tre ansatte, som sto for 2,5 årsverk. Alle tre er med videre, sier Berit Johannessen, daglig leder i KL Regnskap Selbu AS.
Større faglig miljø
Nå har regnskapskontoret flyttet til større og mer egnede lokaler i rådhuset, og satser videre.
-Vi vil opprettholde kontoret i Tydal, og ikke minst arbeidsplassene. Kontoret i Tydal er åpent tre dager i uka. Tirsdag og torsdag arbeider de ansatte ved kontoret i Selbu, og blir dermed en del av et større faglig miljø. Det er viktig for å kunne holde seg oppdatert på stadig nye krav og regler. Vi er underlagt finanstilsynet og er dermed pliktig til å ha autoriserte regnskapsførere. Nå er seks av i alt tretten ansatte autorisert. Foruten de tre faste i Tydal vil ansatte fra Selbu også jobbe i Tydal, slik at kundene kan møte folk med forskjellige spesialfelt, sier Johannessen.
Oppussing på dugnad
Fredag i forrige uke flyttet de inn i nyoppussede lokaler.
-Vi overtok lokalene regnskapslaget hadde i servicebygget. Vi så at det var behov for oppgradering av lokalene og kontaktet Tydal kommune som huseier. De hadde ikke penger til rådighet på budsjettet, til oppussing, men vi fikk tilbud om å overta lokaler i rådhuset som sto ledige. Da kjøpte vi inn maling og utstyr og gikk i gang med oppussing av de nye lokalene. Alt arbeidet er gjort på dugnad og alle ansatte har deltatt i arbeidet på kveldstid. Da ble det middag i Flora eller hamburger fra Best’n. Vi er fornøyd med resultatet og vil takke kommunen og spesielt Arne Rokkones for god hjelp underveis, sier Berit Johannessen.
Og når flyttingen begynte gikk det fort.
-Forrige onsdag fikk vi beskjed om at fiberskapet skulle flyttes til nylokalene på torsdag, og da var det bare å hive seg rundt og flytte permer og utstyr, og fredag var vi på plass i nylokalene. Her har vi fem arbeidsplasser med mulighet for enda en til. I de gamle lokalene var det bare tre. Nå ønsker vi både nye og tidligere kunder velkommen innom for å møte oss. Her er vi bedre eksponert og langt mer synlig for publikum, sier Johannessen.
Solid kunnskapsbase i ryggen
Som en del av KL, eller Regnskapskjeden Kvalitet og Ledelse, har avdelingen i Selbu og Tydal tilgang på gode faglige ressurser.
-Gjennom kjeden har vi en solid kunnskapsbase i ryggen, både når det gjelder teknologi og faglig kunnskap, sier Berit Johannessen og Tor Olav Mosleth, som mandag også var på plass i Tydal.
-Vi er med i lederfora i KL og kan gjennom det medvirke i avgjørelser som tas for kjeden.Sammen skaper vi resultater, og vi ønsker å hjelpe kundene våre til å få bedre økonomi. Nå har vi ca 100 kunder i Tydal. Det innen alle mulige slags virksomheter, både hyttefelt, skogsbilveier, landbruk og vanlig næring. Vi er nok et KL-byrå som skiller oss veldig ut i forhold til byråer i f.eks. Trondheim, sier Johannessen og Mosleth.
-Vi vil hjelpe til med det vi kan, og da er det bra å ha forskjellig bakgrunn, sier Mosleth.
-Det betyr mye, både for oss og kommunen, at vi kan opprettholde kontoret og de ansatte i Tydal, men da må vi brukes, sier Berit Johannessen avslutningsvis.