Nyheter

Arve Høiby og de ansatte ved Prix Selbu oppfordrer til å støtte Rosa Sløyfe og kreftsaken i oktober.

Håper på millioner til kreftsaken

Publisert Sist oppdatert

I fjor satte Coops butikker ny rekord blant Kreftforeningens samarbeidspartnere og donerte over 10 millioner kroner til Rosa sløyfe og kampen mot brystkreft. Prix Selbu ønsker å øke bevisstheten rundt brystkreft, og donerer også i år inntekter til Rosa sløyfe.

– I år setter Rosa sløyfe-aksjonen søkelyset på tidlig oppdagelse av brystkreft fordi det redder liv. Jeg er veldig glad for at vi i Selbu er med på aksjonen, og at både ansatte, kunder og medeiere kan være med å bidra, sier Terje Larsen, butikksjef ved Prix Selbu.

En prosent av frukt og grøntsalget

Sunt kosthold er et av de viktigste tiltakene for å forebygge kreft. Prix Selbu donerer i oktober én prosent av alt salg av fersk frukt, bær og grønnsaker til Rosa sløyfe-aksjonen. I tillegg selges det donasjonsvarer fra Rosa sløyfe i kassene, og det gis 2,50 kroner per hygieneprodukt som selges fra en rekke kjente merkevarer.

– Vi vet at frukt og grønnsaker er en av de viktigste kategoriene for kundene våre. Nå har man en ekstra god grunn til å handle frukt og grønnsaker, og jeg håper dette kan inspirere kundene til å kanskje prøve noe nytt fra frukt- og grøntdisken. Nesten halvparten av fjorårets donasjon kom fra kunder som handlet frukt og grønnsaker, og dette er bra for både kunden og kreftsaken, sier Larsen.

Rosa sløyfe-løpet

Fysisk aktivitet er en annen faktor som også kan minske risikoen for kreft. Et stort antall Coop-ansatte deltok i Rosa sløyfe-løpet sist helg, både for å støtte aksjonen og for å vise omtanke med de som er rammet av brystkreft. Årets løp ble arrangert fysisk i seks byer, samt virtuelt.

– Jeg synes det er fantastisk å kunne bidra til årets Rosa sløyfe-aksjon på flere måter. Gjennom flere tiltak kan vi samle inn donasjon til livsviktig forskning, samtidig som vi legger grunnlaget for sunne hverdagsvaner både for våre kunder og for oss selv, sier Larsen.

Powered by Labrador CMS