Selbu var pilotkommune – nå utivdes tilbudet til Tydal

Både i Selbu og Tydal kan du nå bestille henting av avfall og få det fraktet til gjenvinningsstasjonen. Innherred Renovasjon kaller det nye tilbudet «avfallstaxi». 

Bjørn Roger Nøstberg, kommunikasjonssjef i Innherred Renovasjon. Foto: IR
Publisert

– Vi vet at mange synes det er tungvint å få levert store ting, særlig hvis man ikke har bil eller henger. Med avfallstaxi ønsker vi å gjøre det enklere å rydde, og samtidig sørge for at avfallet håndteres på riktig måte, sier Bjørn Roger Nøstberg, kommunikasjonssjef i Innherred Renovasjon.

Avfallstaxi kan bestilles av innbyggere og hytteeiere som betaler renovasjonsgebyr til Innherred Renovasjon, og koster 500 kroner per oppdrag. Da kan du få hentet det meste av husholdningsavfall, for eksempel møbler, hvitevarer og større gjenstander som ikke får plass i beholderne hjemme.

Tilbudet er utviklet i samarbeid med flere lokale vekst- og arbeidsinkluderingsbedrifter som står for hentingen. 

Avfallstaxi har tidligere vært et prøveprosjekt i Stjørdal, Malvik og Selbu. 

Nå utvides tilbudet med avfallstaxi til å gjelde alle ni kommuner hvor Innherred Renovasjon har ansvar for avfallshåndtering.

Innherred Renovasjon har inngått samarbeid med følgende i Neadalen: 

  • Selbu – Selbu Trykk
  • Tydal kommune – Jensgården

Bestilling av avfallstaxi skjer via Innherred Renovasjons nettsider, eller ved å ta kontakt med vekstbedriftene i de ulike kommunene. Betaling skjer med Vipps før henting.

Powered by Labrador CMS