Solveig får Ukens rose: – Dette var helt uventet

Solveig Hilmo Rønning tildeles Ukens rose i Selbyggen for jobben hun gjør etter at hun overtok Trimbua – et viktig folkehelsetiltak i bygda.

Anniken Kløften (t.v.), Heidi Kjeldstad, Ingrid Tanem, Mari Evjen, Unni Veiseth, Edel Kleiven og Mona Moan Lien overrekker Ukens rose til Solveig Hilmo Rønning, her sammen med dattera Eiril Hilmo Alsethaug. Foto: Svein Hilmo
Publisert

I september 2008 ble Trimbua åpna i sokkeletasjen på Coop Tydal. Dette var under Jan Haugen sin tid som butikksjef. Treningssenteret ble driftet av Coop Tydal, fram til årsskiftet 2017/2018, da den lokale kooperasjonen fusjonerte med Coop Midt-Norge, som også tok over Trimbua.

I januar 2025 tok Solveig Hilmo Rønning over roret. Hun opprettet et aksjeselskap, som har kjøpt treningsutstyret, og nå leier hun lokalene fra Coop.

Nå får hun Ukens rose i Selbyggen for å ha tatt oppgaven med å videreføre treningstilbudet i bygda.

– Helt enestående

– Den jobben Solveig har gjort med å ta over Trimbua, slik at den er tilgjengelig for innbyggere og tilreisende, er helt enestående, sier Mona Moan Lien.

Det var hun som foreslo rose-tildelingen på vegne av en trimgjeng som er flittige brukere av Trimbua.

– Trimbua er en viktig sosial arena, samtidig som trim er et forebyggende tiltak med tanke på sykefravær og belastningsskader. Dessuten er det blitt så fine lokaler, sier Lien.

Da Rønning tok over drifta ble lokalene pusset opp og litt utvida.

– Jeg må ydmykt si tusen, tusen hjertelig takk for rosa. Dette var helt uventet, sier Solveig Hilmo Rønning.

Hun benytter også anledningen til å takke venninner som for tida stiller opp og hjelper til med renhold av lokalene.

God start

– Hvordan har de første månedene etter du tok over gått?

– Det har gått veldig bra. Målet om antall solgte årskort er nådd, og det selges også en hel del månedskort og dagskort. Vi har nylig lansert nettside. Jeg lagde et feriemedlemskap i påska, og det ble også godt tatt imot av hyttefolk og tilreisende.

– Hvor mange årskort er solgt?

– Nå er det solgt 141. Det er plass til flere, men det er en veldig god start. Det virker som om folk synes det er greit med det nye medlemssystemet og at man har alt på en app. Vi har også en ordning for dem som ikke har smarttelefon, sier Rønning.

Den største kundegruppa er naturlig nok fastboende tydalinger. I tillegg blir Trimbua benyttet av en del hyttefolk og andre tilreisende, samt arbeidere som jobber i bygda over en periode.

Powered by Labrador CMS