Mann mistenkt for ruskjøring i Selbu – manglet gyldig førerkort
Natt til tirsdag rykket politiet ut til Selbu etter melding om mulig ruspåvirket kjøring.
– Vi fikk meldingen ved midnatt, sier politioverbetjent Solveig Eide ved Stjørdal politistasjon.
Kjøringen skal ha foregått på Selbustrand.
– Da vi kom til Selbu fant vi bilen og fikk kontakt med bilføreren. Mistenkte ble fremstilt for lege for bevissikring, så får vi se hva prøveresultatet blir.
Politiet har opprettet sak.
– Vedkommende hadde heller ikke gyldig førekort, så da blir det anmeldelse for det også i tillegg til mistanke om rus.
Bilføreren er en mann i 30-årene.