Mann mistenkt for ruskjøring i Selbu – manglet gyldig førerkort

Natt til tirsdag rykket politiet ut til Selbu etter melding om mulig ruspåvirket kjøring. 

Illustrasjonsbilde av politibil.
Illustrasjonsbilde av politibil.
Publisert

– Vi fikk meldingen ved midnatt, sier politioverbetjent Solveig Eide ved Stjørdal politistasjon. 

Kjøringen skal ha foregått på Selbustrand. 

– Da vi kom til Selbu fant vi bilen og fikk kontakt med bilføreren. Mistenkte ble fremstilt for lege for bevissikring, så får vi se hva prøveresultatet blir. 

Politiet har opprettet sak. 

– Vedkommende hadde heller ikke gyldig førekort, så da blir det anmeldelse for det også i tillegg til mistanke om rus. 

Bilføreren er en mann i 30-årene.