Håper nytt nettsted trekker flere turister til Neadalen

Nå er nettstedet 705.no lansert. Formålet er å markedsføre reiselivsnæringen i dalføret.

Kan et nytt nettsted få økt turismen i Neadalen? Foto: Svein Hilmo
Publisert Sist oppdatert

Inga Petrine Grøtte er redaktør for bladet Selbumagasinet. Som en forlengelse av dette fikk hun ideen om å utvikle et nettsted som promoterer reiselivet langs Fv. 705, med avstikkere – fra Hell til Brekken. Det kan være seg spisesteder, overnattingssteder og aktører som tilbyr opplevelser.

Nettsiden inneholder et kart, der man kan trykke på ulike reiselivsdestinasjoner for å finne mer informasjon. Man får opp Google-informasjonen og link videre til hjemmeside.

Vil gjøre dalføret mer attraktivt

– For å få folk til å velge Fv. 705 i stedet for E6 når de kjører fra sør til nord, må man gjøre vegvalget både attraktivt, informativt og troverdig, sier Inga Petrine Grøtte.

Hun organiserer arbeidet fra Selbu, mens Tydal næringsselskap koordinerer arbeidet fra Tydal.

– Etter hvert kan dette samarbeidet være et grunnlag for en større satsing med bedre skilting, magasin/brosjyre og eventuelt andre samarbeidsprosjekter, i tillegg til utvikling av hjemmesiden, sier Grøtte.

– Langsiktig

Årets sommer er godt i gang, og mange er allerede ferdig med ferieturen.

– Som alle skjønner blir ikke dette effektivt for årets ferie, for nå vi er midt i fellesferien. Dette er et mer langsiktig prosjekt, sier daglig leder i Tydal næringsselskap, Torbjørn Strand Strøsmtad.

– Vi har lagt opp til at dette skal være billigst mulig, slik at det ikke blir noen store investeringer for aktørene som blir med. Det er snakk om bare et par tusen kroner nå i oppstarten, og så får vi se hvordan vi skal finansiere dette videre.

Powered by Labrador CMS