Fornøyd etter EM: – Nivået var veldig høyt

Bjørnar Langseth fra Selbu har deltatt på EM i håndbak i Budapest. Der endte han på en 7.-plass, og nå vurderer han VM i India.

Selv om han ikke nådde like høyt opp på resultatlista i år som i fjor, er Bjørnar Langseth godt fornøyd. Foto: privat
Publisert

I fjor tok Langseth bronsemedalje i EM, og i år hadde han opprinnelig håpa å klatre enda høyere på pallen.

– Nivået var høyere i år enn i fjor, sier Langseth på telefon fra Gardermoen onsdag ettermiddag, på veg hjem fra Ungarn.

Nivået tatt i betrakning, er han fornøyd med å bli blant topp 8 og dermed sikret seg en plass i finalen.

Han konkurrer i vektklassen +110 kg.

Nå er Langseth i tenkeboksen på om han skal dra til VM i India, som arrangeres i månedsskiftet oktober/november.

– Jeg skal gå noen runder med meg selv nå og vurdere om jeg skal delta. Det koster en del å reise dit, så jeg er nok avhengig av sponsorer i så fall, sier Langseth, som er blitt norgesmester to ganger.